Friday, December 23, 2011

TUTUP AURAT itu PENTING

salam semua..
kita memang WAJIB menyampaikan sesuatu n berpesan-pesan..betul tak?
sejak2 akhir ini qienah tengok n perasan sangat, kalau dulu orang kate kat bandar je leh jumpa orang2 pelik atau kate lain tak pakai tudung+pakai baju ketat2, baju adik, n seangkatan dengannya tapi sekarang..masayallah..dah jadi 1trend pulakkan.huhu..so kita nak nilai orangpun jadi payah dah..tengok muke cam melayu tapi pakaian ye..ISLAM kah dia?nak tegur or bertanya dah jadi was-was.huhu..kira tak leh pakai le peribahasa inggeris "DON'T JUDGE A BOOK BY ITS COVER".. sebabnya orang memang akan nilai luaran dulu baru dalaman. betul tak?mata dapat lihat dengan mata kasar, bukan mata halus yang dapat menembusi hati seseorang.huhu..


jom sama2 renung dengan cite di bawah..

Seorang lelaki NON-MUSLIM datang ke Malaysia untuk bercuti, kebetulan pada hari tersebut merupakan hari agama baginya, dia pun pergilah mencari GEREJA berdekatan tetapi tidak diketemui. Akhirnya beliau bertanya kepada seorang wanita: "Saudaraku, dimana Gereja yang terdekat?" Kemudian wanita itu menjawab: "Maaf, saya ISLAM." ...Selepas itu, non-muslim tadi berkata: "Oooo.. Saya ingat kamu adalah sebahagian dari kami (bukan Islam) sebab biasanya seorang wanita ISLAM akan pakai penutup kepala (jilbab) dan menutup aurat. Maaf², saya tadi tidak dapat MEMBEZAKAN awak ISLAM atau Kristian.


so, sama2 kita renungkan.pakaian memang melamabangkan peribadi seseorang manusia itu..HUKUM ALLAH s.w.t itu PASTI,so jadi le kita seorang muslim or muslimah yang betul2 mencari keredhaan di dunia untuk di bawa ke akhirat nanti bukannya mencari kegembiraan untuk hidup di dunia sahaja.



LIKE??KASI KOMEN SIKIT

2 00 suka bertanya..:

eita said...

sekarang ni pakai jilbab pun tapi pakaian ketat ...susah nak cakap...

Qienah said...

btol 2..susah nak ckp..bju bukan main ketat.huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...